Lees dit bericht in uw browser
 
 
 
 
  AEROCLUB HILVERSUM AMSTERDAM  
    Onderhoud komende winter    
         
         
     

Beste vliegvrienden,

De donkere maanden staan weer voor de deur. Niet dat er dan niet gevlogen kan worden, maar de vliegdagen zijn in elk geval een stuk korter.

Met het oog op uw woeste vliegplannen voor deze periode, is het goed een beeld te geven van het groot onderhoud dat we in deze periode aan onze vloot gaan geven.

1. PH-MFT, moet binnenkort zijn 6000 uurs airframe inspectie ondergaan. Het recent vervangen stabilo hoeft in elk geval niet meer, maar dan toch is het een ingrijpende en qua tijd consumerende inspectie. Standaard staat hiervoor 150 uur, mits enige ervaring. Die is natuurlijk niet aanwezig bij Ronald. We plannen hiervoor 6 weken, met een start rond eind november, afhankelijk van de binnenkomst van bestelde onderdelen. Tevens bouwen we de 2e G5 die nieuw klaarligt als vervanging voor de gesneuvelde Directional Gyro nu in de JBC om al onze Cessna’s in elk geval 1 G5 te laten hebben (standaardisatie) We bestellen bij aanvang onderhoud MFT een nieuwe G5 voor de inbouw in de MFT tijdens de inspectie. Na inspectie laten we MFT polijsten.

2. PH-SKC, de staart moet n.a.v. brandverkleuring worden gespoten. Dat gebeurt op Midden-Zeeland en we nemen gelijk de vleugeltippen mee. We mikken deze klus in januari.

3. PH-DON, is aan een motorrevisie toe, we vliegen nu met de laatst circa 100 uur. Deze motorrevisie neemt ca 6 weken in beslag. We plannen de revisieaanvang op begin februari, zodat dit aansluit op de SKC. Als alles verloopt als bedoelt dan hopen we de DON 2e helft maart weer op de lijn te hebben. In die periode worden dan ook de reparaties aan het stabilo en roer gedaan.

4. PH-JBC. Deze nieuwe aanwinst heeft enkele kleine ingrepen te ondergaan, zoals nieuwe engine baffels, reparatie aan wat scheurtjes in de firewall, en een andere Airspeed Indicator in Kts i.p.v. de huidige Mph. Maar dat alles raakt niet de luchtwaardigheid. Dus het vliegtuig is beschikbaar voor inzet op de lijn, onder de aantekening dat er voorlopig nog wat voorwaarden zijn ten aanzien van de ervaring van de huurders. (Zie het andere bericht hierover) De JBC heeft een maximale flapsetting van 40 graden (i.p.v. 30) en er is geen STC om dit terug te brengen. Diezelfde flaps worden traploos bediend, er is hiervoor een aparte indicator op het dashboard. De flapbediening is dus even wennen, tenzij je ervaring hebt op bijvoorbeeld onze voormalige SKN. Motorvermogen is 150pk i.p.v. 160pk. Gewicht van de kist ook iets lichter. MTOW 1043 kg. Lay-out cockpit is ook afwijkend voor ons en er zitten enkele voor ons afwijkende instrumenten in. Goede voorbereiding is dus geboden.

5. Alle Cessna’s. We bestellen voor de 3 Cessna’s brandstofstickers met de aanduiding 91/96 UL, een AVGAS die veel in Duitsland wordt aangeboden, maar ook op Lelystad kan worden getankt. Cessna heeft deze brandstof toegelaten, naast de reguliere 100LL en Mogas.

Globale afwezigheid vliegtuigen wegens onderhoud:

Met vriendelijke groet,
Het bestuur

     
         
     
 
AEROCLUB HILVERSUM AMSTERDAM
vliegclubhilversum.nl
 
     
     
 
Liever geen nieuwsbrieven van de club? Meld je hier af: afmelden en voorkeuren aanpassen.
 
Let op! Werk je voorkeuren bij maar meld je niet helemaal af! Wij kunnen je dan niet meer bereiken via mail.