Word ook lid!

Voordelig vliegen
Voldoende kisten
Gezellige club
Clubvluchten

Meer info en aanmelden

Vliegtuig Discrepancy logs - Oscar Luchtvaartbedrijf BV

PH-JBC
#
Datum:
Melder:
Melding:
Reactie Onderhoud:
Afgehandeld:
*
#1184
#1184 2024-07-18
Filed by:Ronald
Defect:

Low voltage light u/s

Reaction Maintenance:Ok
Estimate repair: Na levering van onderdelen
Resolved: 
#623
#623 2023-06-27
Filed by:Steven
Defect:

Starter warning light U/S

Reaction Maintenance: 
Resolved: 
PH-DON
#
Datum:
Melder:
Melding:
Reactie Onderhoud:
Afgehandeld:
*
#1176
#1176 2024-07-14
Filed by:Richard
Defect:

Op weg naar Keiheuvel hebben we plm ZO van Tilburg een birdstrike gehad. Pas later, op de grond, bleek die op de vleugelneus van de rechter vleugel te zijn geweest.

Reaction Maintenance: 
Resolved: 
PH-SKC
#
Datum:
Melder:
Melding:
Reactie Onderhoud:
Afgehandeld:
*
#1438
#1438 2024-09-16
Filed by:Marco
Defect:

Pijlstok brandstof ontbreekt

Reaction Maintenance: 
Resolved: 
#1331
#1331 2024-08-22
Filed by:Henk
Defect:

De primerpomp gaat erg zwaar. De eerste pompslag gaat nog. Maar de tweede vergt lange tijd druk om hem heel langzaam weer in de "in-stand" te krijgen en in de lock te kunnen draaien.

Reaction Maintenance:Gerepareerd
Resolved:2024-09-16
#1330
#1330 2024-08-22
Filed by:Henk
Defect:

Aanvulling op meldingen 1281 en 1306. In het bergkastje ligt een ongebruikt potlood met gumstukje (verstrekt door ops). Met de gumzijde is prima de standby functie in te schakelen. Uiteraard is dit een tijdelijke oplossing.

Reaction Maintenance:Niet meer potlood gebruiken om aan of uit te zetten. Nu alle avionics aan- of uitzetten door middel van avionics switch.
Estimate repair: Bij onderhoud in winter
Resolved: 
#1306
#1306 2024-08-16
Filed by:Bob
Defect:

Transponder; naast de ‘SBY’-push button, ontbreekt nu ook de ‘GND’-push button.

Reaction Maintenance:Transponder aan -of uitzetten met behulp van avionics switch en op Alt laten staan.
Estimate repair: In overleg met Bestuur
Resolved: 
#1281
#1281 2024-08-10
Filed by:Emiel
Defect:

Standby-knopje is van transponder afgevallen.

Reaction Maintenance:Zie reactie bovenaan. Avionics uitschakelen dmv avionic switch.
Estimate repair: Bij eerstvolgende inspectie
Resolved: 
#1188
#1188 2024-07-19
Filed by:Bob
Defect:

Transponder: ‘SBY’- knopje zit los

Reaction Maintenance:Zie reactie bovenaan. Avionics uitschakelen dmv avionic switch.
Estimate repair: Bij onderhoud in winter
Resolved: 
#1161
#1161 2024-07-09
Filed by:Sultan
Defect:

Knop SBY valt makkelijk van transponder.

Reaction Maintenance:Zie reactie bovenaan. Avionics uitschakelen dmv avionic switch.
Estimate repair: Bij eerstvolgende inspectie
Resolved: 
#1145
#1145 2024-06-28
Filed by:Philip
Defect:

"Standby" button on transponder is extremely loose and detaches easily.

Reaction Maintenance: 
Resolved: 
#513
#513 2023-04-29
Filed by:Arend-Jan
Defect:

Bruin leren riempje schoudergordel rechterstoel is kapot getrokken.

Reaction Maintenance: 
Resolved: 
PH-MFT
#
Datum:
Melder:
Melding:
Reactie Onderhoud:
Afgehandeld:
*
#1427
#1427 2024-09-14
Filed by:Evert
Defect:

Generator warning light, low voltage light en discharging in-flight.

Alle non-essentials afgezet (LL, pomp, g5) en terug gevlogen naar EHHV …

Reaction Maintenance:Connector vervangen
Resolved:2024-09-15
#1410
#1410 2024-09-07
Filed by:Bob
Defect:

Glas vh position light (rechtervleugel) is gebroken en dient te worden vervangen

Reaction Maintenance: 
Resolved: 
#1387
#1387 2024-09-01
Filed by:Bob
Defect:

Na 45 minuten vliegen en op EHSE 3 ‘touch & go’s’ te hebben gemaakt, uitgeklommen naar 1200’ richting EHHV. Bij controle van de motorinstrumenten: oliedruk > 1.8 bar, olietemp > 160 graden Celsius (bij 2400 RPM/27”)

Throttle/Prop Speed Contr vervolgens op 2200 RPM:22” met 80 KIAS en 100’ VVI gaan klimmen naar uiteindelijk 2500’ MSL geklommen waarbij de olietemperatuur langzaam terug liep naar 120
graden Celsius en de oliedruk steeg naar 2,5 bar (= ‘in limites ‘)

Aankomend op EHHV gedaald naar circuithoogte en een ‘full stop’-landing gemaakt; tijdens het circuit vliegen (‘normale throttle handling’) liep de olietemperstuur weer snel op richting 140 graden Celsius en daalde de oliedruk tot onder de 2,0 bar.


In overleg met Ronald Buschman

Reaction Maintenance:Oliekoeler vervangen Geïnspecteerd volgens ch 05-50-00 table 3
Resolved:2024-09-06
#1280
#1280 2024-08-11
Filed by:Mark
Defect:

Friction lock zit vast, niet met blote hand los te krijgen.

Reaction Maintenance: 
Resolved: 
#1056
#1056 2024-04-30
Filed by:Bob
Defect:

Stall Warning-plug ontbreekt

Reaction Maintenance:Vermoedelijk verloren op het veld of te goed opgeborgen.
Resolved: 
#854
#854 2023-09-23
Filed by:Faris
Defect:

Left Wing aeleron electrical grounding wire crimp connector broken

Reaction Maintenance:Reparatie vereist demontage vleugels en rolroeren , uitgesteld tot winterperiode
Estimate repair: Bij onderhoud in winter
Resolved: 
#800
#800 2023-08-31
Filed by:Ronald
Defect:

Coolant level light us

Reaction Maintenance:Geen sensor pick up op nieuwe drukvat, light is geen std equipment Ok
Estimate repair: Bij onderhoud in winter
Resolved: 
PH-SKM
#
Datum:
Melder:
Melding:
Reactie Onderhoud:
Afgehandeld:
*
#1437
#1437 2024-09-15
Filed by:Mark
Defect:

Flightdata kan op dit moment niet uit de G5 opgeslagen worden op een geheugenkaartje. Zou deze functie aangezet kunnen worden voor de SKM en de MFT? Schijnt in ieder geval te kunnen met de nieuwere firmware-update. Alvast heel veel dank!

Reaction Maintenance: 
Resolved: 
#1385
#1385 2024-09-01
Filed by:Rene
Defect:

Rechter raampje gaat slecht open

Reaction Maintenance: 
Resolved: 
#1380
#1380 2024-09-01
Filed by:Devin
Defect:

PAX kon de rudder pedals in de rechterstoel niet aanpassen. Lijkt iets met de metalen kabel te zijn, die vast lijkt te zitten.

Reaction Maintenance: 
Resolved: 
#1362
#1362 2024-08-30
Filed by:Ronald
Defect:

Pitotcover is missing

Reaction Maintenance: 
Resolved: 
#1329
#1329 2024-08-22
Filed by:Pieter
Defect:

Wilde niet uit na vlucht. Ook niet met de choke truk. Wel via Fuel shutoff valve

Reaction Maintenance:Volgens AFM: In case of post ignition due to hot weather conditions and the use of MOGAS, the ignition should be switched on, choke pulled and after approximately 3 seconds, ignition should be turned off again.
Resolved: 
Gemeld maar nog niet beoordeeld - Beoordeeld door Onderhoud. Veilig om te vliegen - Afgehandeld - Veiligheidsprobleem - NIET VLIEGEN

All logs and entries are in Dutch. Do you have any difficulty with the Dutch language? OPS is happy to assist.